Ervaring van hovenier Tim Valkenburg

Hovenier Tim Valkenburg is blij verrast sinds hij voor zijn bedrijf Valkenburg Tuinen in Pijnacker zijn graszoden koopt bij Graszodenkopen.nl. ‘Zo snel en servicegericht kan het dus óók,’ laat hij weten. ‘Graszodenkopen.nl doet wat het belooft.’

Tim Valkenburg zit al twaalf jaar in het hoveniersvak. Hij was werkzaam bij een exclusieve tuinarchitect en reisde daarvoor heel Nederland en andere landen af. Doordat de ondernemer in Valkenburg naar boven kwam drijven, keerde hij begin 2020 huiswaarts en richtte zijn eigen bedrijf Valkenburg Tuinen op. Het hoveniersbedrijf legt met een vaste medewerker en twee ZZP’ers allerlei soorten en maten tuinen aan in de regio Zuid-Holland. De tuinontwerpen – waarin hij zich heeft bekwaamd bij de exclusieve tuinarchitect – maakt hij zelf, samen met zijn vriendin. Het gaat voorspoedig met de onderneming: tot augustus volgend jaar staat de planning vol.

Lange levertijden bij andere partijen

Valkenburg legt uit waar hij in het eerste jaar met Valkenburg Tuinen tegenaan liep als hovenier: ‘Ik bestel graszoden altijd het liefste wanneer de tuin bijna klaar is. Voor hoveniers is ver van tevoren bestellen risicovol, want ondanks dat een ontwerp vastligt, kunnen er tijdens de aanleg veranderingen plaatsvinden. Hierdoor kun je eindigen met teveel, of nog erger: te weinig graszoden. Het is een last om bij te moeten bestellen en daar weer een poos op te wachten. De snelle levering van graszoden vormt een cruciaal onderdeel in een efficiënte werkgang en bedrijfsvoering. Maar bij de lokale groothandels waar ik voorheen bestelde, moest ik graszoden op voorhand bestellen door de lange levertijden van meerdere werkdagen. De afgelopen zomer, de drukste periode voor hoveniers van het hele jaar, liepen de  levertijden daar zelfs op tot twee á drie weken.’

Graszodenkopen.nl op de radio

Onderweg naar een klant hoorde Valkenburg een Radio NL-commercial van Graszodenkopen.nl, waarna hij via internet direct de website opzocht. ‘Ik zat op dat moment al een poos te prakkiseren over mijn probleem met de graszodenlevering. De reclame op de radio van Graszodenkopen.nl ervaarde ik als een positief toeval,’ vertelt Valkenburg, die sindsdien tweemaal bij Graszodenkopen.nl heeft gekocht.

Garantie: levering daags na bestelling

Graszodenkopen.nl  anticipeert in zijn voorraadopbouw op periodes van grote vraag. Dat doet het bedrijf middels eigen teelt op een areaal van bijna 60 hectare en door de samenwerking met een teler in Limburg.

Valkenburg was perplex om te horen dat Graszodenkopen.nl gegarandeerd daags na bestelling levert. ‘Graszodenkopen.nl doet wat het belooft: twee dagen na mijn geplaatste bestelling werd geleverd! Ik was verbaasd over het grote verschil met de lange levertijden van de partijen waar ik voorheen bij kocht. Door de gezwinde levering kon ik direct het gazon aanleggen. Hierdoor kon ik het project afronden en door naar de volgende klus. Graszodenkopen.nl lost met zijn snelle service niet alleen een bestaand probleem op voor mij, maar ook voor alle andere hoveniers en groenvoorzieners.’

Gemak in het bestelproces

Daarnaast was Valkenburg verguld om online op Graszodenkopen.nl te zien dat hij 24/7 zijn bestellingen door kan geven. ‘Ik vind het altijd erg vervelend om bij de klant in de tuin te bellen. Overleg met de klant is wel belangrijk, maar bestellingen plaatsen vind ik overdag zonde van mijn tijd. Maar doordat de leveranciers waar ik voorheen bij bestelde kantooruren aanhouden, kwam ik er niet onderuit om overdag met bestellingen bezig te zijn. Bij Graszodenkopen.nl  kan ik mijn bestelling doorgeven wanneer het mij uitkomt, in mijn geval ’s avonds ná het werken in de tuin.’

De afwikkeling van de bestelling is ook eenvoudig: betalen kan op verschillende manieren, waaronder direct met iDeal. Valkenburg: ‘iDeal en een automatische factuur met betaalbevestiging per mail zijn ideaal. Daarmee is de bestelling meteen betaald en hoef ik er niet meer naar om te kijken. Andere partijen sturen wel direct een factuur, maar daar moet je je dan toch weer een tweede keer over buigen. Die tijd heb ik eigenlijk niet.’

Online overzicht, met steun van de back office

Valkenburg heeft in Graszodenkopen.nl  een account aangemaakt. Hierin heeft hij online overzicht in al zijn bestellingen en facturen per project. Daarop maakte Valkenburg kennis met de back office van Graszodenkopen.nl. ‘Het bedrijf verifieerde per telefoon mijn gegevens en maakte van die gelegenheid gebruik om kort kennis te maken. Dat laat zien dat online bestellen helemaal niet onpersoonlijk hoeft te zijn. Onlangs belden ze mij opnieuw, met de vraag of de leveringen en producten naar wens waren.’ De hovenier vat samen: ‘Graszodenkopen.nl zorgt voor online bestelgemak, maar houdt tegelijkertijd het klantcontact warm. Het geeft een goed gevoel dat het bedrijf weet wie ik ben en dat zij alles in hun werk stellen om me zo goed mogelijk van dienst te zijn.’

Feedback

Graszodenkopen.nl streeft optimale service na, onder meer door goed te luisteren naar de klant en oprecht mee te denken. Toen de back office Valkenburg voor terugkoppeling belde, bleek hij helemaal tevreden. ‘De producten zijn van hele goede kwaliteit, ondanks dat er geen plastic in verwerkt zit. Wat handig is voor de hovenier, is dat er direct mestproducten bijbesteld kunnen worden. Alles wordt keurig als één pakket afgeleverd bij mij, alhoewel dit ook bij de klant afgeleverd kan worden. Levering vindt exact plaats op de afgesproken tijd. Dat is een verademing. Het is namelijk heel vermoeiend om na te moeten bellen naar leveranciers en vervolgens excuses te moeten aanhoren, want ik heb het veel te druk om me daarmee bezig te moeten houden. Dat probleem ken ik bij Graszodenkopen.nl niet: het bedrijf doet gewoonweg wat het belooft. Ik geniet ervan hoe gesmeerd de productlevering verloopt; ik pak het pakket telkens uit alsof het om een cadeau gaat.’